Jei pasimokę pasportuosite po 4h, informaciją įsiminsite geriau

Iliustracija: Marcos Chin

Savaitės pradžioje naujoje tinklaraščio rubrikoje „pirmadienis faktais apie psichologiją“ pristačiau faktą apie tai, kad galima informaciją įsiminti geriau, jeigu po mokymosi palaukus 4 h, pasportuojama. Kai kurie galbūt jau pastebėjo mano susidomėjimą atminties tema, o šio tyrimo rezultatai tikrai įdomūs ir intriguoja, todėl  apie jį ir jo rezultatus norėčiau parašyti plačiau.

5c1caf9c6fdf5a01502309b62ce602a3

Nyderlandų ir Škotijos mokslininkų atliktas tyrimas buvo publikuotas žurnale „Current Biology“.Tyrime dalyvavo 72 suaugę vyrai ir moterys, kurie 40 minučių atlikinėjo standartinį vizualinio ir erdvinio mokymosi testą. Testo metu jie turėjo stebėti paveikslėlius kompiuterio ekrane, o vėliau turėjo prisiminti jų vietą. Po to dalis tyrimo dalyvių žiūrėjo dokumentiką apie gamtą, o kita dalis tiriamųjų sportavo 35 min. mindami dviračio treniruoklį. Sportuojantieji dar buvo suskirstyti į 2 grupes: 1) tuos, kurie sportavo iš karto po testo ir 2) tuos, kurie tai darė praėjus 4 valandoms po užduoties.

Po 2 dienų tyrimo dalyviai grįžo į laboratoriją pakartoti testo. Šį kartą atliekant testą tuo pačiu magnetinio rezonanso pagalba buvo matuojamas jų smegenų aktyvumas. Tie dalyviai, kurie sportavo praėjus 4-ioms valandoms po užduoties, paveikslėlių vietas ekrane atkūrė tiksliau, lyginant su nesportavusiųjų grupe. Šios grupės smegenų aktyvumas taip pat skyrėsi – jis buvo nuoseklesnis.

Kodėl geresni atkūrimo rezultatai buvo gauti toje grupėje, kuri sportavo ne iš karto po užduoties, lieka neaišku. Įdomu tai, kad graužikai įvairiuose eksperimentuose pasirodo sėkmingiau, jei „pasportuoja“ iš karto po užduoties. Kol autoriai ieško atsakymo į klausimą, kodėl pratimų atidėjimas lemia geresnį informacijos atkūrimą, jie turi vieną patarimą. „Jeigu norite išmokti Power Point skaidres ar panašią informaciją, gali būti naudinga, jei praėjus kelioms valandoms po mokymosi maratono pasportuosite, kadangi ilgalaikei atminčiai yra svarbu ne tik tai, kas vyksta mokymosi metu, bet ir tai, kas vyksta kelios valandos ar dienos po to, kol informacija yra stabilizuojama ir integruojama“.

Naudoti šaltiniai:

To Boost Memory: Study, Wait, Then Exercise. (n.d.). Retrieved August 02, 2016, from http://well.blogs.nytimes.com/2016/07/28/muscle-mnemonics/

Result Filters. (n.d.). Retrieved August 02, 2016, from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27321998

 

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s